poniedziałek, 18 czerwca 2012

Akt oskarżenia ws. tzw. gangu Fryzjera: zeznania sędziego Radosława Siejki

Radosław Siejka zeznawał jako świadek 5 listopada 2009. Był bowiem asystentem sędziego głównego w meczu Amica Wronki - Świt NDM. 


Pamiętam, że byłem sędzią meczu Amica - Świt, daty nie pamiętam 27 września 2003 - dopisek dpanek). Mecz ten zakończył się wynikiem 2:2. Na te zawody zostałem wyznaczony przez PZPN. Nie potrafię odpowiedzieć na pytanie czy S. życzył sobie abym był sędzią - asystentem, ale domyślam się, że tak. W tamtych czasach sugestie sędziego głównego były uwzględniane. O ile się nie mylę na tamten mecz jechałem samochodem. Jechałem sam. W rachubę wchodzą dwa samochody (...). Pojechałem na mecz w dniu meczu.

Korupcja w Świcie Nowy Dwór - kalendarium

Jechałem z Łodzi przez Poznań później Szamotuły, Piotrowo i dojechałem do Wronek. Na stadion do Wronek dojechałem w okolicach dwóch godzin przed rozpoczęciem zawodów. Zatrzymywałem się pewnie po drodze na jakiś posiłek. Nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie się zatrzymywałem.

Czytaj o tym jak Fryzjer rzekomo groził świadkowi.
Czytaj o tym jak Fryzjer witał się ze znajomymi.
Czytaj o tym jak zatrzymano Fryzjera.
Czytaj o tym kto broni Ryszarda F.
Czytaj o ustaleniach ws. "kariery" Fryzjera.
Czytaj o zeznaniach byłego prezesa Arki Gdynia obciążających Fryzjera.
Czytaj o tym jak Fryzjer odgrażał się dziennikarzom po uchyleniu aresztu.
Czytaj o dziennikarzach, z którymi kolegował się Fryzjer.

Nie byłem ani przed meczem ani po meczu u Ryszarda F. Nie spotkałem się w czasie zbliżonym do meczu z Ryszardem F. Po meczu udałem się do domu. To znaczy obserwator omówił zawody, być może poszliśmy jeszcze z sędziami na kolację, ale tego nie pamiętam i pojechałem do domu. Wracając do domu wybrałem taką samą drogę jaką przyjechałem. Pewnie Piotrek S. przyjechał na mecz samochodem, tego nie pamiętam, ale zazwyczaj przyjeżdżał samochodem. Nie wiem w jaki sposób dotarł na stadion obserwator. On też przyjeżdżał samochodem. Nie wiem czy Piotrek S. po meczu wybierał się do F.  Z Ryszardem F. rozmawiałem tylko raz po meczu we Wronkach. Gdy wracałem z Wronek do domu zadzwonił do mnie Wit Ż. i z rozmowy wynikało, że on chciałby się ze mną zabrać do Łodzi. Pytał mnie gdzie ja jestem. Ja mu powiedziałem, że go nie zabiorę bo jestem już na trasie za Poznaniem. On nie nalegał żebym go zabrał. W pewnym momencie przekazał swój telefon innej osobie.

Czytaj wyjaśnienia Wita Ż. - b. sędziego i obserwatora 

Ta osoba powiedziała do mnie, a w zasadzie zapytała dlaczego tak długo rozmawiam z Ż. Ja zapytałem z kim rozmawiam, ale nie chciał się przedstawić. Powiedziałem, że nie będę z nim rozmawiać kiedy nie chce się przedstawić. On zaczął zupełnie poważnie pytać co ja jestem taki ważny. Ta rozmowa była bez sensu. Później po zakończeniu tej rozmowy ten mężczyzna znowu do mnie zadzwonił i pytał czy będę z nim rozmawiał. Ja mu powiedziałem, że będę jeśli on się przedstawi. Odłożyłem słuchawkę na siedzenie samochodu, nie wyłączając się. Po jakimś czasie podniosłem tę słuchawkę, a ten mężczyzna był jeszcze na linii, nie rozłączył się. Później rozłączyłem się. Na drugi dzień pytałem Wita Ż. kim był ten mężczyzna i dopiero wtedy on mi powiedział, że to był Ryszard F. Nie wiem co on wtedy ode mnie chciał.
W meczu Amiki ze Świtem czerwoną kartkę dostał bramkarz Świtu Peskovic. Pamiętam swoje odczucia na linii, gdy zobaczyłem faul Peskovicia poza polem karnym. Nie miałem wątpliwości, że jedyną prawidłową decyzją była czerwona kartka. W mojej ocenie to była sytuacja ewidentnie na czerwoną kartkę. Bez dwóch zdań.
Pamiętam też, że była sytuacja, że była wątpliwość czy piłka przekroczyła linię bramkową. Marcin Lis uznał, że nie było bramki. Nie pamiętam czy to miała być bramka dla Amiki czy Świtu. Później pamiętam, że oglądałem tę sytuację w Canal + i teraz nie pamiętam, ale interpretacja była taka, że Marcin podjął słuszną decyzję.
Nie dostałem za ten mecz żadnych pieniędzy, nie wiem nic aby była tam proponowana jakaś kwota.
Pamiętam, że podczas meczu wyczułem od Janusza Wójcika woń alkoholu. Wyczułem to gdy przebiegałem obok niego podczas meczu.

Czytaj wyjaśnienia Janusza Wójcika - b. trenera Świtu NDM

Wyjaśnienia Janusza J. - b. trenera bramkarzy Śląska Wrocław
Wyjaśnienia Grzegorza N. - b. piłkarza Zagłębia Lubin
Wyjaśnienia Arkadiusza B. - b. piłkarza Korony Kielce
Wyjaśnienia Mariusza Ł - b. działacza i trenera KSZO, Ceramiki Opoczno. 
Wyjaśnienia Piotra Ś. - byłego sędziego z Katowic
Zeznania Czesława Michniewicza - b. trenera Lecha Poznań 
Zeznania Antoniego Mitko - b. obserwatora PZPN
Wyjaśnienia Ireneusza K. - b. piłkarza Zagłębia Lubin 
Zeznania Andrzeja Strejlaua - b. przewodniczącego Kolegium Sędziów PZPN 
Wyjaśnienia Wiesława K. - byłego obserwatora PZPN
Zeznania Tadeusza Pancerza - obserwatora PZPN
Wyjaśnienia Jacka M. - byłego piłkarza Zagłębia Lubin 
Wyjaśnienia Piotra Reissa - b. piłkarza Lecha Poznań
Wyjaśnienia Grzegorza G. - b. sędziego z Radomia
Wyjaśnienia Mariusza U. - b. piłkarza Zagłębia Sosnowiec
Wyjaśnienia Łukasza Piszczka - b. piłkarza Zagłębia Lubin
Wyjaśnienia Antoniego F. - b. sędziego ze Stalowej Woli
Wyjaśnienia Grzegorz S. - byłego piłkarza Górnika Łęczna
Wyjaśnienia Jerzego F. - b. prezesa Zagłębia Lubin
Wyjaśnienia Wita Ż. - b. obserwatora PZPN
Zeznania Janusza Kupcewicza - b. działacza Arki Gdynia
Wyjaśnienia Jerzego G. - byłego szefa kolegium sędziów PZPN
Wyjaśnienia Zbigniewa S. - kierownika drużyny Śląsk Wrocław
Wyjaśnienia Grzegorza K. - b. trenera Śląska Wrocław
Wyjaśnienia Janusza Wójcika - b. trenera Świtu Nowy Dwór
Zeznania Franciszka Smudy - b. trenera Zagłębia Lubin
Wyjaśnienia Zbigniewa W. - byłego zawodnika Lecha Poznań
Wyjaśnienia Roberta D. - był masażysty Lecha Poznań
Wyjaśnienia Krzysztofa W. - b. sędziego z Jeleniej Góry
Wyjaśnienia Tomasza W. - byłego sędziego z Warszawy
Wyjaśnienia Krzysztofa P. - b. obserwatora PZPN z Poznania
Wyjaśnienia Janusza S. - b. działacza Świtu
Wyjaśnienia Wojciecha Sz. - b. działacza Świtu NDM i Widzewa Łódź
Wyjaśnienia Mariana W. - byłego obserwatora PZPN z Katowic
Wyjaśnienia Krzysztofa S. - b. sędziego z Tarnowa.
Wyjaśnienia Jarosława Ż. - b. sędziego z Bydgoszczy
Wyjaśnienia Andrzeja K. - b. sędziego z Częstochowy
Wyjaśnienia Zbigniewa M. - b. sędziego z Piły
Wyjaśnienia Mirosława K. - b. sędziego asystenta z Opola
Wyjaśnienia Mariusza S. - b. sędziego z Opola
Wyjaśnienia Ryszarda F. pseudonim Fryzjer
Wyjaśnienia Mariana D. - b. działacza ze Śląska
Wyjaśnienia Piotra W. - byłego sędziego z Krakowa
Wyjaśnienia Ryszarda N. cz. 1, cz. 2 - b. właściciela Odry Opole 
Wyjaśnienia b. sędziego Zbigniewa R.
Wyjaśnienia b. sędziego Grzegorza Sz.



Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!